Vrijwilligers

Het zal u duidelijk zijn dat we zonder vrijwilligers de Scouting groep niet draaiende kunnen houden en zeker niet op het hoge niveau waarop Scouting zich momenteel bevindt. De speltakleiding, maar ook de mensen van het cleaning team, klus team en bestuur. Zij maken allemaal mogelijk dat uw kind elke zaterdag weer een prettig verblijf heeft op de Kooiduin. Inmiddels is de stichting eigenaar geworden van het gebouw, we zijn dan ook altijd opzoek naar vrijwilligers die ons kunnen helpen bij onze exploitatie en beheer van het Scoutcentrum. Wilt u zich ook opgeven als vrijwilliger, schroom er niet voor terug en neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De vrijwilligers zijn in meer of mindere mate bezig met jeugdleden. Dat is leuk, leerzaam en waar onze vereniging om draait. Kinderen zijn echter ook kwetsbaar en om ze een veilige omgeving te bieden is het belangrijk dat we met elkaar zorgen dat er geen gedrag plaatsvindt dat schadelijk is. Wij vragen elke vrijwilliger een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) te overleggen en zich te houden aan de  pdf gedragscode  (370 KB) van Scouting Nederland. In de gedragscode staan de afspraken over hoe wij met jeugdleden omgaan en wat een gepaste afstand daarin is. Deze regels gelden voor alle vrijwilligers.